maandag 18 augustus 2014

Baby album/

Ik hou ervan om met afval materiaal te werken, het daagt me uit, leert me om op een creatieve manier naar materiaal te kijken. Voor dit album gebruikte ik bijvoorbeeld het karton van een doos als omslag.

I love to work with scraps, it challenges me in a creative way to look at things. For example I used  cardboard from a box to make the cover of this album.


Nadat ik het karton had bewerkt met verf, bracht ik met behulp van een template modeling paste, distress ink en wat stempels aan. Daarna "kleedde" ik het verder aan met een stukje zelf geschept papier, een stukje uit een tijdschrift, een gedroogd theezakje, nietje, kantje en natuurlijk voor de finishing touch de prachtige baby stempels.

After I aded some paint on the cardboard I used a template to aply the modeling paste and distress ink. Then I decorated the cover with a piece of  self made paper, a piece of paper from a magazine, a dried tea bag, a staple, lace and of course for the finishing touch the beautiful baby stamps.


Voor de binding gebruikte reepjes stof van een oude spijkerbroek en touw.

For the binding I used stripes of fabric from an old jeans.


Het schutblad komt uit een oud kapot foto album.

The bracts came from a old broken fhoto album.


Gebruikte stempels: Baby, Bird boy.
Used stamps: BabyBird boy.

4 opmerkingen: