zaterdag 25 juli 2015

Tutorial Washi tape


Maak jouw eigen washi tape en decoreer een envelop.
Make your own washi tape and stick it to an envelope.



Ik heb  het papier bestempeld met Distress inkt.
Daarna heb ik het dubbelzijdig tape opgeplakt.
I than stamped my paper with distress ink.
And glued my tape.


Ik besloot toen dat ik gekleurd papier wilde hebben en heb toen 
4 kleurtjes Dylusion spray gebruikt.
Daarna met zwarte Archival inkt en gesso stempels gezet.
 I the decided that I wanted a colorfull paper.
So I sprayed with 4 colors Dylusion spray.
I used more stamping with black Archival and Gesso.

Toen ik de strookjes ging knippen werd ik helemaal blij.
Zo benieuwd hoe ieder strookje eruit ging zien.
I than cut the strips of paper and got very excited.
The strips looked wonderful.


Plak de envelope dicht en snij of knip een heel klein stukje af.
Close your envelope and cut a small piece at the side.


Plak de stroken om en om van beneden naar boven op de envelop.
Ril de envelop op de drie gesloten zijdes op 2 cm.
I then glued my strips of washi tape from the bottum to the top.
Scored my envelope at 2 cm on 3 sides.


Nu kon ik er een zakje van maken.
Lijm de twee puntjes aan de onderkant vast.
Now I was able to make my little bag.
Glue the two triangles to the bottom of  your bag

Maak een tag en plak er restjes washi tape op.
Stempel de vlinders, knip ze uit en plak ze op.
Make your tag and glue some washi tape.
Stamp the butterflies, cut them out and glue them to your tag.


Voor mijn tweede zakje ben ik met alcohol inkt gaan spelen.
For my second bag I started to play with alcohol ink.


Neem een stuk tissue papier en ga dat met stempels en Archival inkt bewerken.
Take a piece of tissue paper and stamp your stamps with Archival ink.



Bewerk nu het papier met een alcoholinkt met je blendingtool
Cover your paper with alcohol ink useing a blendingtool.


Plak nu strookjes dubbelzijdig tape aan de achterkant van jouw tissue papier en knip dat uit.
Plak dan om en om een strookje washi tape van onder naar boven op je envelope.
Stick your tape on the backside of your tissue paper and cut it out.
Glue the pieces tape onto your envelope.


Maak een tag en plak een kantje.
Make your tag and glue a piece of lace.

Ik hoop dat ik jou heb kunnen inspireren.
I hope you got inspired by this tutorial.

Dit zijn de stempels die ik heb gebruikt voor het bruine zakje.
These are the stamps I have used for the brown bag.

For the other little bag I have used these stamps.

Groetjes, Anneke

1 opmerking: